Petit recurregut garruiguenc: PR – C33

Es tracta d’una volta circular que va des de La Garriga fins a Figaró pels Cingles de Bertí, baixa fins al Congost i torna a la Garriga enfilant-se pel Montseny.
Un recorregut de 30 Km que es poden repartir en dues etapes. Es pot aprofitar per visitar ermites romàniques, natura salvatge i castells medievals.

L’itinerari comença al pont de ferro de la Carretera Nova (la Garriga) fins a arribar a l’església romànica de la Doma. Continua pujant per vinyes i olivars, enfilant cap al Serrat d’Ocata per un corriol, fins a arribar al Santuari de Puiggraciós. El camí passa vora una font i arriba al coll de can Tripeta, on hi ha una referència a la novel·la Els sots feréstecs, de Raimon Casellas.  Voreja els cingles fins a arribar a un camí empedrat que condueix al castell del Clascar. El PR prossegueix en direcció nord i conflueix amb el GR 5, que porta fins a l’església de Sant Pere de Bertí. Un cop aquí, s’endinsa al bosc superant un petita cinglera i puja per una zona obaga fins al Coll dels Homes, on inicia la baixada fins a la Trona.

La baixada continua fins al Sot del Bac i finalment el Figaró. Un cop al poble, l’itinerari transcorre per la pista de Vallcàrquera, on s’hi troba l’ermita de Sant Pere de Vallcàrquera. Després d’una forta pujada, el camí segueix una drecera que duu al coll de la Creu de can Plans. El camí segueix pujant moderadament, en direcció est fins a arribar a Sant Cristòfol de Monteugues. Un cop allà, l’itinerari pren dreceres perpendiculars a la pista principal, que baixen fins a arribar de nou a la Garriga.

El PR-C33 el va realitzar el Centre Excursionista Garriguenc a finals dels anys 70.