Turó de l’Home – La Garriga

És un itinerari d’uns 42 km que es fa tot pel massís del Montseny. A la part inicial es pot gaudir de l’entorn i les vistes dels cims més alts del massís amb els considerables desnivells que representen, després es travessa el Pla de la Calma i a la part final, agafem els vessants que davallen cap al Vallès.

La sortida és a les 6:00 h del matí de l’aparcament de la Sínia (a la parada de bus que hi ha a l’entrada) a la Garriga. El transport es fa amb autocar fins als voltants de Santa Fe del Montseny, sota el Turó de l’Home (l’autocar no pot accedir a dalt del Turó de l’Home).

Cal portar esmorzar i beguda, ja que el primer avituallament previst per l’organització és el dinar al paratge el Cafè (Pla de la Calma)

Itinerari:

Un cop deixat l’autocar, s’inicia la travessa pujant des de la carretera (1200m aprox.) fins el Coll de les Agudes (1647m) i (opcional) cim de les Agudes (1.703m).
Del coll de les Agudes, es baixa cap a Sant Marçal (pel GR 5.2, marques blanques i vermelles).

El camí continua baixant passant pel Puig fins a trobar l’aparcament de la taula dels “tres bisbes”, aquí es deixa la carretera, es retroba el GR 5.2 i s’inicia la pujada cap al coll Sesportadores, es passa per Coll Pregon i s’arriba al cim del Matagalls (1.696 m).

A la baixada no es deixa el GR, es passa pel Turó Gros i cap al Pla de la Barraca. Aquí s’agafa la drecera cap a Sant Andreu de la Castanya fins a retrobar el GR i arribar a Collformic (1.135m).

Un cop travessada la carretera, el GR s’enfila per la pista de la Calma, passant pel Pla de l’Ase Mort i seguint fins a la casa “ El Café” on es fa el dinar.

Havent dinat es continua per la pista de la Calma (que ara ja és GR 5), es passa per Pedres Blanques (1.271m) i fins a l’Alzina del Parany (al final de la Calma), on es gira a l’esquerra, es deixa el GR i la pista, per agafar el corriol de les Carenes d’en Bosch. Les marques que es troben pel camí son poques i de color taronja. El corriol passa per la Collada d’en Jordi, pel Pla dels Pous i la Collada del Mojó (949m) on hi ha el segon avituallament.

A partir d’aquí es poden trobar marques de color vermell fosc pel camí. El corriol segueix pel Mojó (1017m) fins a Roca Centella (1.001m). D’aquí es baixa per pista cap al Pla de la Batalla, on hi ha un altre avituallament i s’agafa el corriol fins a coll de Carpis (744m). Es continua per pista cap a la casa de Prades (697m), el turó de Santa Margarita (660m), avall fins a sortir al límit del Parc Natural del Montseny (430m, on la pista s’eixampla) i fins a Can Torrents on s’acaba la pista de terra (400m)

Es fan uns 100 metres de carrer asfaltat i es gira a la dreta continuant per un camí de terra, que va baixant entre oliveres i bosc, cap a les cases de la urbanització de can Vilanova.

El camí passa pels carrer de Poatells, Rosselló d’Amunt, Ronda del Carril, sota el pont de l’estació, Ronda del Carril, Castell, plaça del Silenci, Figueral, Anselm Clavé i can Queló (240m). Arribada, avituallament i obsequi.